اطلاعات محصول نکات نگهداری

کاربرد شیر اطمینان صنعتی؛ انتخاب بهترین شیر اطمینان

شیر اطمینان

شیر اطمینان یا Relief Valve از مهم‌ترین آیتم‌ها در خانواده شیرهای صنعتی است که وظیفه‌ای حیاتی بر عهده دارد: تنظیم، کاهش و ثابت نگه داشتن فشار خروجی در سیستم‌های آبی. در این صفحه ذر مورد کاربردهای شیر اطمیان و روش‌های انتخاب بهترین شیر اطمینان توضیح داده‌ایم.

کاربرد شیر اطمینان در سیستم‌های آبی

فرقی نمی‌کند که با آب آشامیدنی سروکار دارید یا آب خام، با استفاده از شیر اطمینان می‌توانید شبکه‌های توزیع را مدیریت یا خطوط انتقال را راهبری کنید، شیر اطمینان در هر شرایطی برای تنظیم، کاهش و یا ثابت نگه‌داشتن فشار خروجی کاربرد دارد.

شیر اطمینان مدام فشار ورودی را زیر نظر دارد و نوسانات آن را رصد می‌کند. در هر لحظه که فشار ورودی از حد مجاز فراتر رود، شیر اطمینان با قاطعیت تمام باز می‌شود و اجازه می‌دهد تا مقداری از سیال تخلیه شود. تا زمانی که فشار به سطح ایمن بازگردد، شیر اطمینان به تخلیه سیال ادامه می‌دهد و سپس با دقت تمام بسته می‌شود.

خرید شیر اطمینان Figure 630 PN40

انواع شیرهای اطمینان

تصور کنید سیالی با قدرت تمام در حال جریان است و فشار درون سیستم به طور خطرناکی بالا می‌رود. در این لحظه بحرانی، شیر اطمینان با ایجاد مسیری فرعی، به فشار سرکش اجازه می‌دهد تا از سیستم خارج شود. شیرهای هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در لحظه‌ای از پیش تعیین شده و هنگامی که فشار از حد مجاز فراتر رود، به طور خودکار فعال می‌شوند.

شیرهای اطمینان در دو نوع کلی زیر عرضه می‌شوند.

  • مکانیکی: در این نوع شیرها، فنر و دیافراگم وظیفه تنظیم فشار را بر عهده دارند.
  • پایلوت‌دار: در نوع پایلوت‌دار، از یک شیر کمکی (پایلوت) برای کنترل دقیق‌تر فشار استفاده می‌شود.

انتخاب بهترین شیر اطمینان

برای انتخاب یک شیر اطمینان مناسب، موارد زیر را باید رعایت بکنید:

  1. محافظت از سیستم: شیر اطمینان با جلوگیری از افزایش فشار بیش از حد، از آسیب دیدن لوله‌ها، اتصالات و سایر تجهیزات سیستم‌های آبی محافظت می‌کند. در نتیجه به یاد داشته باشید، یک شیر اطمینان مناسب باید از سیستم‌های شما محافظت مناسبی بکند.
  2. تضمین عملکرد پایدار: مهم است که شیر انتخابی شما، با ثابت نگه داشتن فشار، عملکرد پایدار و بدون نقص سیستم را تضمین کند.
  3. تضمین ایمنی: در صورتی که ایمنی شیر اطمینان شما در حد مناسبی باشد، با جلوگیری از انفجار و نشتی، نقش مهمی در حفظ ایمنی افراد و محیط زیست و سیستم‌های شما ایفا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *